Wewnątrz „Project Tinman”: plan Pelotona, aby ukryć rdzę w rowerach treningowych

A Peloton stationary bike for sale at the company's showroom in Dedham, Massachusetts.

Gdy cena akcji Peloton zaczęła spadać jesienią ubiegłego roku i zaledwie kilka miesięcy po kosztownym wycofaniu drogich bieżni połączonej firmy fitness, jej kierownictwo stanęło w obliczu nowego kryzysu.

We wrześniu ubiegłego roku pracownicy magazynów Peloton, które otrzymują wysokiej klasy rowery pierwotnie wyprodukowane na Tajwanie, zauważyli, że farba spływa z niektórych maszyn do ćwiczeń.

Przyczyną było narastanie rdzy na „niewidocznych częściach” roweru – wewnętrznej ramie siedzenia i kierownicy – i nie wpłynęło to na integralność produktu, powiedział niedawno Peloton Financial Times.

Zamiast zwracać rowery producentowi, kierownictwo opracowało plan, nazwany wewnętrznie „Project Tinman”, aby ukryć korozję i wysłał maszyny do klientów, którzy zapłacili od 1495 do 2495 USD za ich zakup.

Projekt został po raz pierwszy ujawniony w FT Magazine w zeszłym tygodniu, ale ośmiu obecnych i byłych pracowników Peloton w czterech stanach USA przedstawiło dalsze szczegóły dotyczące operacji.

Opisali ten plan jako ogólnokrajowy wysiłek, aby uniknąć kolejnego kosztownego wycofania zaledwie kilka miesięcy po najbardziej tragicznym odcinku firmy – śmierci dziecka z powodu projektu bieżni.

Wewnętrzne dokumenty widziane przez FT wykazały, że „standardowe procedury operacyjne” Tinmana dotyczyły korozji przy użyciu roztworu chemicznego zwanego „przetwornikiem rdzy”, który ukrywa korozję, reagując „z rdzą, tworząc czarną warstwę.„Pracownicy powiedzieli, że program nazywa się Tinman, aby uniknąć takich terminów, jak„ rdza ”, które według kierownictwa były niezgodne z marką jakości Peloton.

Znawcy byli również rozgniewani z powodu uchwalenia planu, który, jak argumentowali, ograniczał rzekome skupienie się Pelotona na jego użytkownikach, którzy nazywani są „członkami”, aby wywołać wrażenie, że kupujący są czymś więcej niż klientami i częścią szerszej społeczności. Tinman zwrócił również uwagę na proces kontroli jakości firmy w porównaniu z realizacją agresywnych celów sprzedażowych w poszukiwaniu wzrostu.

„To był jedyny czynnik napędzający na początkowych etapach nienawiści do firmy, w którym spędziłem półtora roku, zakochując się” – powiedział szef zespołu wychodzącego, który przegląda produkty przed ich wysłaniem do klientów.

Peloton powiedział, że problem dotknął co najmniej 6000 motocykli i że 120 pracowników przeprowadziło „rygorystyczne testy” na urządzeniach, aby zakończyć rdzę – którą określił jako „utlenianie kosmetyczne” – „nie miało wpływu na osiągi, jakość, trwałość motocykla, niezawodność lub ogólne doświadczenie członka.”

Amerykańska Komisja ds. Bezpieczeństwa Produktów Konsumenckich, która nadzorowała wycofanie bieżni Peloton, nie powiedziałaby, czy została powiadomiona o problemie korozji, ale powiedziała, że firmy muszą ją powiadomić, jeśli podejrzewają wady „, które mogłyby spowodować poważne zagrożenie dla produktu lub… nieuzasadnione ryzyko poważnych obrażeń lub śmierci.”

Firma jest w chaosie, ogłaszając w tym miesiącu 2800 utraty miejsc pracy, a współzałożyciel John Foley odsunął się na stanowisko dyrektora generalnego. Peloton planuje obniżyć 800 milionów dolarów z rocznych kosztów.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.