Spotify przejmuje jeszcze dwie firmy, aby stać się juggernaut podcasting

Spotify's logo and branding.

Platforma Streaming-Audio Spotify ogłosiła przejęcie dwóch firm podcastingowych, z których każda rzuca nieco światła na długoterminowy plan Spotify, aby zdominować działalność podcastingową.

Gigant audio online nabywa zarówno Podsights, jak i Chartable. Firmy tworzą dwa wiodące narzędzia związane z marketingiem, reklamą, wskaźnikami i analizami treści audio.

Podsights to narzędzie do pomiaru reklam, które pozwala reklamodawcom zobaczyć, ile osób było narażonych na ich reklamy, a także na skuteczność reklam w prowadzeniu zakupów. Chartable jest nieco podobny, ale jest skierowany do twórców podcastów, a nie do reklamodawców. Pomaga podcasterom śledzić wzrost widowni i zobaczyć, jakie czynniki napędzają ten wzrost.

Spotify twierdzi jednak, że przejęcia nie dotyczą wyłącznie podcastingu; Technologia Podsights będzie również wykorzystywana do innych rodzajów treści audio w Spotify, takich jak muzyka.

Te dwie firmy śledzą kilka innych, które Spotify pochłonęły w ostatnich miesiącach, w tym Whooshkaa i Megaphone. W sumie te przejęcia przedstawiają obraz przyszłej strategii firmy. Idąc dalej, Spotify ma nadzieję nie tylko zarabiać na słuchaczach, ale także poszerzać sposoby pobierania opłat i cięć zarówno od reklamodawców, jak i twórców treści.

Innymi słowy, Spotify mniej więcej wędruje, aby stać się Facebookiem muzyki i podcastów. Zapewni twórcom treści narzędzia do rozpowszechniania i zarabiania na ich treściach, a także pomoże reklamodawcom umieszczać reklamy w podcastach i między utworami oraz przekazywać im dane o tym, jak użytkownicy doświadczają tych reklam.

Spotify już to robi, ale wydaje się, że jego oferta będzie jeszcze głębsza. Ma to sens – pierwotna podstawowa działalność firmy polegająca na przesyłaniu strumieniowym muzyki licencjonowanej przez różne wytwórnie była zawsze ryzykowna, biorąc pod uwagę, że wytwórnie pobierają ogromne kwoty, aby umożliwić Spotify dalsze przesyłanie strumieniowe treści.

Dzięki tym nowym osiągnięciom w zakresie podcastingu, reklamy i marketingu Spotify może zdywersyfikować swoje przychody i stać się mniej zależnym od uznanych graczy w branży muzycznej.

Firma niedawno znalazła się pod ostrzałem z powodu ekskluzywnej umowy o wartości 200 milionów dolarów z podcasterem Joe Roganem, który wywołał kilka kontrowersji dotyczących zarówno rasizmu, jak i dezinformacji na temat szczepionek.

Ale te przejęcia pokazują, że chociaż Spotify intensywnie inwestuje w tego rodzaju treści, oferty są ostatecznie tylko jedną z części dążeń firmy do zdominowania strumieniowego przesyłania dźwięku.

Ceny transakcji tych przejęć nie zostały upublicznione.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.