Jak Amazon stworzył kontroler zbudowany dla chmury?

"Ktoś

Kontroler Luna firmy Amazon wygląda i czuje się jak kontroler z latami planowania pod maską, ale nie było to nawet częścią pierwotnego planu.

Istnieje już wiele kontrolerów gier. Od bardziej znanych opcji Xbox lub PlayStation po mniej znane warianty, które można znaleźć w sklepach internetowych, takich jak Amazon i eBay, wybór przed nami jest większy niż kiedykolwiek. Kiedy więc zespół odpowiedzialny za kontroler Luna postanowił stworzyć nowy kontroler do gier — zaprojektowany specjalnie dla chmury — musiało to być coś wyjątkowego.

„Początkowo to nie było częścią planu”, Albert Penello, starszy menedżer ds. zarządzania produktami w Amazon powiedział Lifewire podczas rozmowy wideo.

Korzystanie z chmury

Penello od lat zajmuje się sprzętową stroną branży gier. Przez te lata pracował dla kilku firm, w tym dla Microsoftu Xbox, gdzie wraz z innymi zaprojektował kontroler Xbox. Kiedy przyszedł do Amazon, zobaczył okazję, by wykorzystać to doświadczenie i stworzyć coś, co ludzie mogliby wykorzystać do jeszcze łatwiejszego grania w chmurze Amazona.

„Dołączyłem do Amazon prawdopodobnie dwa lata wcześniej, a jednym z celów była pomoc w napisaniu dokumentu dla Jeffa i zespołu kierowniczego o tym, co miało stać się Luną” Penello nam powiedział.

Kontroler gier Amazon Luna w rozwoju.

„Uświadomiłem sobie, że istnieje zależność od posiadania przez kogoś kontrolera. Nie tylko musieliśmy założyć, że ktoś będzie miał kontroler, ale musieliśmy założyć, że ktoś ma kontroler, który będzie działał tam, gdzie będzie klient,” powiedział.

Ale Penello mówi, że to nie był wystarczający powód, aby iść i stworzyć kontroler. Usiadł więc z Markiem Whittenem, ówczesnym wiceprezesem ds. urządzeń i usług rozrywkowych w Amazon, i zaczęli zastanawiać się, jak rozwiązać problem z połączeniem.

„Zaczęliśmy więc burzę mózgów… Czy ta praca? Jak by to działało? I jak żarówka uderzyła. Po pierwsze, będzie to szybsze. I w tym momencie to nie ma znaczenia. Nie ma znaczenia, na jakim ekranie byłeś, ponieważ kontroler nie wie i nie obchodzi go to.”

Następnie Penello mówi, że pracował z zespołem prototypów w laboratorium. Po około miesiącu zespołowi udało się złożyć działające urządzenie za pomocą starszego kontrolera gier Fire TV i okablować je procesorem Adreno.

„Możemy od razu stwierdzić, że było szybciej . Czuł się bardziej responsywny,” wyjaśnił.

„Nie było czasu na rozpoczęcie z czystym kontem ,” wyjaśnił. Wzięli więc projekt, który Amazon miał już z kontrolerami Fire TV i skupili się na rzeczach, które miały znaczenie. Obejmowało to uzyskanie odpowiednich funkcji, takich jak Cloud Direct, i skupienie się na tym, jak tekstura kontrolera jest w twoich rękach. Jak się czują kciuki. Jeśli kontroler nie czuje się dobrze, ludzie rzadziej go używają, zwłaszcza w przypadku wielu innych opcji.

Ale Penello twierdzi, że to nie powstrzymało zespołu przed wprowadzeniem wszystkiego do kontroler. Zamiast tego to ograniczenie stało się jednym z największych atutów kontrolera.

„To, co grasz, jest udoskonaleniem i to właśnie tam naprawdę budujesz doskonałość” wyjaśnił. „Oryginalna konsola Xbox, jeśli pamiętasz pierwszy kontroler, nie był to do końca wielki hit, chociaż ludzie pamiętają go czule. Ale był proces udoskonalania, aby to ulepszyć.”

Ktoś używający Amazon Luna kontroler do gier z komputerem przenośnym.

Ponieważ nie mieli czasu na stworzenie kontrolera od zera, a także ze względu na obszerną historię tego, jak bardzo kontrolery do gier uległy poprawie na przestrzeni lat, Penello mówi, że zespół był w stanie wziąć kości kontrolera Fire TV i zrobić w coś lepszego. To, co wcześniej było po prostu odpowiednim kontrolerem do gier, teraz miało szansę stać się świetnym kontrolerem do gier.

I tak się stało. Korzystanie z Cloud Direct do bezpośredniego łączenia się z grami, w które grasz — bez względu na to, z jakiego urządzenia korzystasz — oraz włączenie Bluetooth, aby działał on poza Luną, pomogły uczynić kontroler Luna fantastycznym dodatkiem do arsenału dowolnego gracza.

Jasne, nie ma takiego samego statusu jak kontroler Xbox czy Sony DualShock, ale to coś, z czego Penello i jego zespół mogą być dumni. I to jest coś, co Penello mówi, że poprawi się jeszcze bardziej w przyszłości.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.